Nabór wniosków: Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych. Część 1) Dofinansowanie zakupu specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie wraz z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie ogłasza nabór wniosków w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania służb ratowniczych. Część 1) Dofinansowanie zakupu specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych”
Celem programu jest wsparcie w zakupie specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych oraz podczas usuwania skutków zagrożeń, w tym przede wszystkim w zakupie:
- nowych samochodów specjalistycznych dla potrzeb ratownictwa górskiego i wodnego lub ratowniczo-gaśniczych, w rozumieniu w art. 2 pkt. 62 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.),
- nowego (nieużywanego) sprzętu specjalistycznego wyprodukowanego nie później niż w ciągu 2 lat kalendarzowych poprzedzających rok jego zakupu
Program realizowany będzie w latach 2018-2025.
Przeznaczony dla podmiotów (z wykluczeniem państwowych jednostek budżetowych) posiadających akceptację Ministrów: Spraw Wewnętrznych oraz Klimatu i Środowiska w ramach współdziałania w zakresie zwalczania zagrożeń dla środowiska (Porozumienie Ministrów).
Nie wiesz czy Twoja jednostka znajduje się na liście? Napisz: jolanta.skrabalak@wfos.krakow.pl
Maksymalne dofinansowanie w formie dotacji wynosi do 75% lub 50% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia ze środków NFOŚiGW i WFOŚiGW w Krakowie – z zastrzeżeniem, że kwota nie może przekraczać środków określonych w Porozumieniu.
Nabór wniosków trwa od 19.04.2023 r. do 28.04.2023 r.
Wnioski należy złożyć w dwóch wersjach, tj.:
- elektronicznej (edytowalny PDF, bez podpisów) należy przesłać przez Portal Beneficjenta WFOŚiGW w Krakowie do dnia zakończenia naboru do godziny 15.30 (rejestracja do Portalu – przejdź >>). Zakładka „Programy i konkursy”. Wniosek elektroniczny nie stanowi podstawy rozpatrzenia wniosku.
- podpisanej – wniosek wraz z załącznikami będącymi dokumentami opatrzonymi podpisami osób upoważnionych należy dostarczyć w jeden z dwóch sposobów:
-
- w wersji papierowej do biura Funduszu (ul. Kanonicza 12, 31-002 Kraków),
- przez ePUAP (z konta Wnioskodawcy) na skrytkę Funduszu – UWAGA: wniosek oraz załączniki muszą być podpisane certyfikowanym podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym zgodnie z INSTRUKCJĄ >> Nie będą akceptowane podpisane elektronicznie SKANY.
do dnia zakończenia naboru do godziny 15.30.
Wnioski (w wersji elektronicznej i/lub podpisanej), które wpłyną do Funduszu po wyznaczonym terminie, zostaną odrzucone.
Więcej informacji oraz załączniki znajdują się w zakładce OFERTA oraz na Portalu Beneficjenta.