II nabór wniosków: Program „Zapobieganie poważnym awariom i likwidacja ich skutków dla środowiska – Bezpieczny Strażak”
W związku z niesłabnącym zainteresowaniem Programem „(…) – Bezpieczny Strażak”, po zwiększeniu puli środków w Programie, Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie podjął decyzję o ogłoszeniu dodatkowego naboru wniosków w roku 2023.
Wniosek o dotację w ramach II-go naboru może złożyć jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej z terenu województwa małopolskiego, która złożyła wniosek o dofinansowanie w tegorocznym I-szym naborze wniosków i który spełnił warunki formalne, ale został odrzucony z powodu wyczerpania alokacji środków.
Celem Programu jest udzielenie pomocy finansowej jednostkom ochotniczych straży pożarnych z terenu województwa małopolskiego na zakup specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych oraz podczas usuwania skutków zagrożeń dla środowiska.
Budżet Programu w II-gim naborze wynosi 1.000.000,00 zł.
Termin składania wniosków w II-gim naborze trwa od 28.09.2023 r. do 05.10.2023 r.
Pomoc finansowa Wojewódzkiego Funduszu przeznaczona jest na:
- zakup i wyposażenie jednostek OSP w:
- samochód specjalny lekki rozpoznania/rozpoznawczo-ratowniczy (z oznaczeniem SLRr), którego pierwsza rejestracja nastąpiła nie wcześniej niż 3 lata przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie w ramach Programu,
- pojazd/ciągnik typu QUAD, pojazd ATV, którego pierwsza rejestracja nastąpiła nie wcześniej niż 3 lata przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie w ramach Programu,
- modernizację (naprawę) samochodu pożarniczego (w tym na zakup części zamiennych) pozwalającą na prawidłowe i bezpieczne użytkowanie posiadanej floty.
Ww. zakupy muszą być zrealizowane/odebrane w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30.11.2023 r.
Dofinansowanie ma postać dotacji w wysokości do 50% kosztów kwalifikowanych brutto, przy czym:
- maksymalny koszt kwalifikowany samochodu specjalnego lekkiego rozpoznania/rozpoznawczo-ratowniczy nie może przekroczyć kwoty 300.000,00 zł, a kwota dofinansowania nie może przekroczyć 150.000,00 zł
- maksymalny koszt kwalifikowany pojazdu/ciągnika typu QUAD, pojazdu ATV nie może przekroczyć kwoty 90.000,00 zł, a kwota dofinansowania nie może przekroczyć 45.000,00 zł
Dla zakresu związanego z modernizacją (naprawą) samochodu pożarniczego nie stosuje się jednostkowego kosztu kwalifikowanego brutto.
Wnioski należy złożyć w następujący sposób:
- w wersji elektronicznej (edytowalny PDF, bez podpisów) należy przesłać przez Portal Beneficjenta WFOŚiGW w Krakowie do dnia zakończenia naboru do godziny 15.30 (rejestracja do Portalu – przejdź >>). Wniosek elektroniczny nie stanowi podstawy rozpatrzenia wniosku.
- w wersji podpisanej – wniosek wraz z załącznikami będącymi dokumentami opatrzonymi podpisami osób upoważnionych należy dostarczyć w jeden z dwóch sposobów:
- w wersji papierowej do biura Funduszu (ul. Kanonicza 12, 31-002 Kraków),
- przez ePUAP (z konta Wnioskodawcy) na skrytkę Funduszu (adres skrytki ePUAP: /wfosigwkrakow/SkrytkaESP) – UWAGA: wniosek oraz załączniki muszą być podpisane certyfikowanym podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym zgodnie z INSTRUKCJĄ >> Nie będą akceptowane podpisane elektronicznie SKANY.
do dnia zakończenia naboru do godziny 15.30.
O zachowaniu terminu decyduje data i godzina wpływu wniosku do Funduszu.
Szczegółowe informacje oraz dokumenty znajduję się w OFERCIE>>.
Wniosek do pobrania umieszczony jest na Portalu Beneficjenta.