Nabór wniosków: Program „Zapobieganie poważnym awariom i likwidacja ich skutków dla środowiska – Bezpieczny Strażak”
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie ogłasza nabór wniosków na rok 2022 w ramach Programu „Zapobieganie poważnym awariom i likwidacja ich skutków dla środowiska – Bezpieczny Strażak”.
Celem Programu jest udzielenie pomocy finansowej jednostkom ochotniczych straży pożarnych (UWAGA ZMIANA: od 2022 roku Wnioskodawcą nie może być jednostka samorządu terytorialnego) z terenu województwa małopolskiego na zakup specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych oraz podczas usuwania skutków zagrożeń dla środowiska.
Budżet Programu na 2022 rok wynosi 1.000.000,00 zł (jeden milion złotych).
Pomoc finansowa Wojewódzkiego Funduszu przeznaczona jest na:
— zakup i wyposażenie jednostek OSP w:
- sprzęt uzbrojenia i techniki specjalnej (zgodny z Załącznikiem nr 1 do niniejszego Regulaminu),
- samochód specjalny lekki rozpoznania/rozpoznawczo-ratowniczy (z oznaczeniem SLRr), którego pierwsza rejestracja nastąpiła nie wcześniej niż 3 lata przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie w ramach Programu,
- pojazd/ciągnik typu QUAD, pojazd ATV, którego pierwsza rejestracja nastąpiła nie wcześniej niż 3 lata przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie w ramach Programu,
— modernizację (naprawę) samochodu pożarniczego (w tym na zakup części zamiennych) pozwalającą na prawidłowe i bezpieczne użytkowanie posiadanej floty.
Ww. zakupy muszą być zrealizowane/odebrane do dnia 31.10.2022 r.
Zakupiony w ramach Programu sprzęt musi spełniać minimalne wymagania techniczne i/lub posiadać wymagane certyfikaty – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do niniejszego Regulaminu.
Dofinansowanie ma postać dotacji w wysokości do 50% kosztów kwalifikowanych brutto.
Termin składania wniosków w ramach ww. Programu – od 07.02.2022 r. do 04.03.2022 r.
Wnioski należy złożyć w następujący sposób:
- w wersji elektronicznej (edytowalny PDF, bez podpisów) należy przesłać przez Portal Beneficjenta WFOŚiGW w Krakowie do dnia zakończenia naboru do godziny 15.30 (rejestracja do Portalu – przejdź >>). Wniosek elektroniczny nie stanowi podstawy rozpatrzenia wniosku.
- w wersji podpisanej – wniosek wraz z załącznikami będącymi dokumentami opatrzonymi podpisami osób upoważnionych należy dostarczyć w jeden z dwóch sposobów:
- w wersji papierowej do biura Funduszu (ul. Kanonicza 12, 31-002 Kraków),
- przez ePUAP (z konta Wnioskodawcy) na skrytkę Funduszu (adres skrytki ePUAP: /wfosigwkrakow/SkrytkaESP) – UWAGA: wniosek oraz załączniki muszą być podpisane certyfikowanym podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym zgodnie z INSTRUKCJĄ >> Nie będą akceptowane podpisane elektronicznie SKANY.
do dnia zakończenia naboru do godziny 15.30.
O zachowaniu terminu decyduje data i godzina wpływu wniosku do Funduszu.
Szczegółowe informacje oraz dokumenty znajduję się w OFERCIE>>.
Wniosek do pobrania umieszczony jest na Portalu Beneficjenta.